The Whispered Tales of Graves Grove

the-whispered-tales-of-graves-grove
Categorieën: ,

The Whispered Tales of Graves Grove gaat over een pittoresk dorpje in het westen van Canada. In het midden van het dorp staat het standbeeld van oprichter Samuel Graves. Op de een of andere manier heeft hij elke dag wat anders aan. En er is iets aan de hand met de esdoorn die in de buurt van de rivier staat. En hoe komt het dat er zo veel kinderen zoek zijn geraakt in de loop van de tijd? Misschien moet je hier maar niet te lang blijven.

Dit boek bestaat uit een aantal korte verhalen van verschillende schrijvers. Dat kan goed gaan, of niet. Bij The Whispered Tales of Graves Grove is het duidelijk goed gelukt om voor eenheid te zorgen.

the-whispered-tales-of-graves-grove

Hoe verschillend de verhalen ook zijn, er zijn altijd elementen die terug komen. Daar is dan ook, heb ik begrepen, veel overleg tussen de verschillende schrijvers aan vooraf gegaan.

Hoe verder ik kwam in de verhalen, hoe beter ik het idee had dat ik het dorpje Graves Grove leerde kennen. Sommige personages, zoals de hond Copper en Maisnie, werden vertrouwde gezichten.  Vreemde dingen werden gewoon, en juist dat maakte dat de spanning tastbaarder werd. Want misschien is het oordeel van mensen buiten het dorp wel net zo eng als de gebeurtenissen zelf. En wie zal de volgende zijn die geraakt wordt door een verdwenen kind?

De verschillende schrijvers weten allemaal duidelijk de tweestrijd binnen Graves Grove neer te zetten. Aan de ene kant is daar het pittoreske dorpje met de gewoonweg prachtige omgeving. Een geweldige plek voor wie aan de drukte en haast wil ontsnappen. Niets gaat er snel, niemand heeft haast. Je zou er bijna zelf willen wonen. Aan de andere kant gebeurt er zo veel engs dat je er het liefst snel weg zou gaan. Als lezer voelde ik me wat dat betreft eigenlijk hetzelfde als de inwoners van Graves Grove: het liefst zou ik maken dat ik weg kom, en stoppen met lezen. Maar ik kon het niet, want daarvoor voelde ik me al te snel verbonden met het dorpje.

Als je houdt van enge verhalen vol spanning, of horror zonder dat het heel grafisch of vies wordt, is The Whispered Tales of Graves Grove zeker een enorme aanrader!

Deze post bevat affiliate links. Ik heb dit boek gratis kunnen lezen dankzij Netgalley. Deze dingen beïnvloeden mijn recensie niet.